ÖĞRETMENLERE ORMAN YANGINLARI FARKINDALIK EĞİTİMİ VERİLDİ

GÜNDEM
 

ÖĞRETMENLERE ORMAN YANGINLARI FARKINDALIK EĞİTİMİ VERİLDİ

Tarım ve Orman Bakanlığı ile Millî Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan "Köklerden Geleceğe Nefes" iş birliği protokolü kapsamında, Yalova’da görev yapan öğretmenlere ve okul yöneticilerine yönelik orman yangınlarını önleme farkındalık eğitimi gerçekleştirildi.
Yaz aylarının gelmesiyle birlikte orman yangınları riskine karşı toplumsal bilincin artırılması ve yeşil vatanın korunması amacıyla Yalova'da önemli bir eğitim gerçekleştirildi. Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Orman Genel Müdürlüğü ile Millî Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan “Köklerden Geleceğe Nefes” iş birliği protokolü doğrultusunda, kent genelindeki eğitimcilere yönelik kapsamlı bir program yürütüldü. Yalova İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Yalova Orman İşletme Müdürlüğü paydaşlığında düzenlenen organizasyonda, orman sevgisinin gelecek nesillere aktarılmasında köprü görevi üstlenen öğretmenlerin eğitimi hedeflendi. Gerçekleştirilen eğitim programında, Orman Yangınlarıyla Mücadele Şube Müdürü Suat Ünal tarafından katılımcılara teknik ve hayati bilgiler aktarıldı. Suat Ünal sunumunda, orman yangınlarının çıkış nedenleri, yaz döneminde alınması gereken operasyonel tedbirler ve olası bir yangın anında yapılması gereken acil müdahale yöntemleri hakkında detaylı bilgilendirmelerde bulundu. Program genelinde, istatistiksel olarak orman yangınlarının çok büyük bir bölümünün insan kaynaklı ihmal ve dikkatsizlik nedenleriyle meydana geldiğine dikkat çekilerek, bu felaketlerin önlenmesinde bilinçli davranış modellerinin geliştirilmesinin ve toplumsal farkındalığın tabana yayılmasının hayati önem taşıdığı vurgulandı. Farkındalık oluşturmayı amaçlayan eğitim programına; Yalova Orman İşletme Müdürü Murat Koçluk, Yalova İl Millî Eğitim Müdürlüğü İl Koordinatörü Ahmet Tekerli, kentteki okul yöneticileri ile çok sayıda öğretmen katıldı. Programın kapanış bölümünde, orman varlığının korunması ve ağaç sevgisinin öğrencilere kazandırılmasında öğretmenlerin en stratejik güç olduğu ifade edilerek, yeşil vatana sundukları nitelikli katkılar ve gösterdikleri yüksek hassasiyet dolayısıyla tüm eğitim camiasına kurumsal olarak teşekkür edildi.
Tarım ve Orman Bakanlığı ile Millî Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan "Köklerden Geleceğe Nefes" iş birliği protokolü kapsamında, Yalova’da görev yapan öğretmenlere ve okul yöneticilerine yönelik orman yangınlarını önleme farkındalık eğitimi gerçekleştirildi.

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte orman yangınları riskine karşı toplumsal bilincin artırılması ve yeşil vatanın korunması amacıyla Yalova'da önemli bir eğitim gerçekleştirildi. Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Orman Genel Müdürlüğü ile Millî Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan “Köklerden Geleceğe Nefes” iş birliği protokolü doğrultusunda, kent genelindeki eğitimcilere yönelik kapsamlı bir program yürütüldü. Yalova İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Yalova Orman İşletme Müdürlüğü paydaşlığında düzenlenen organizasyonda, orman sevgisinin gelecek nesillere aktarılmasında köprü görevi üstlenen öğretmenlerin eğitimi hedeflendi.

Gerçekleştirilen eğitim programında, Orman Yangınlarıyla Mücadele Şube Müdürü Suat Ünal tarafından katılımcılara teknik ve hayati bilgiler aktarıldı. Suat Ünal sunumunda, orman yangınlarının çıkış nedenleri, yaz döneminde alınması gereken operasyonel tedbirler ve olası bir yangın anında yapılması gereken acil müdahale yöntemleri hakkında detaylı bilgilendirmelerde bulundu. Program genelinde, istatistiksel olarak orman yangınlarının çok büyük bir bölümünün insan kaynaklı ihmal ve dikkatsizlik nedenleriyle meydana geldiğine dikkat çekilerek, bu felaketlerin önlenmesinde bilinçli davranış modellerinin geliştirilmesinin ve toplumsal farkındalığın tabana yayılmasının hayati önem taşıdığı vurgulandı.

Farkındalık oluşturmayı amaçlayan eğitim programına; Yalova Orman İşletme Müdürü Murat Koçluk, Yalova İl Millî Eğitim Müdürlüğü İl Koordinatörü Ahmet Tekerli, kentteki okul yöneticileri ile çok sayıda öğretmen katıldı. Programın kapanış bölümünde, orman varlığının korunması ve ağaç sevgisinin öğrencilere kazandırılmasında öğretmenlerin en stratejik güç olduğu ifade edilerek, yeşil vatana sundukları nitelikli katkılar ve gösterdikleri yüksek hassasiyet dolayısıyla tüm eğitim camiasına kurumsal olarak teşekkür edildi.

Yalova HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.